Aká je cena nášho riešenia?
Existuje množstvo faktorov a premenných, ktoré výrazne ovplyvňujú to, koľko vaša spoločnosť zaplatí za riešenie PIM. Konečná cena riešenia PIM sú spojená s rozsahom, ktorý by mal byť v súlade s vašimi obchodnými cieľmi a procesmi. Väčšina predajcov PIM používa pohyblivú cenovú škálu – čím viac funkcií a prípadne modulov a používateľských licencií potrebujete, tým je cena vyššia.
Aké sú základné faktory ovplyvňujú cenu PIM?
Základné informácie, ktoré bude chcieť vedieť každý poskytovateľ riešení, zahŕňajú nasledujúci súbor otázok
- Aký je váš obchodný model?
- Aké produkty predávate?
- Aký počet produktov chcete spravovať?
- Koľko kategórií produktov?
- Koľko SKU chcete spravovať?
- Koľko atribútov má každá SKU?
- Aké druhy informácií budete potrebovať na spravovanie?
- Aký stupeň zložitosti je vo vzťahu medzi produktmi?
- Bude musieť vaše riešenie PIM podporovať ďalšie jazyky? Ktoré?
- Koľko ľudí bude so softvérom pracovať?
- Pre ktoré výstupné kanály a integrácie použijete PIM?
- Aký bude rozsah špecializovaných úprav funkcií?
Preto má návrh a implementácia PIM riešenia rôzne nároky v závislosti od vašich požiadaviek. To, čo v konečnom dôsledku určuje cenový rozsah, je to, do akej miery každý faktor ovplyvňuje zložitosť vašich okolností. Na začiatku s údajmi sme pre vašu iniciatívu PIM navrhli náš vlastný dotazník vysokej úrovne. Vaše odpovede nám umožnia porozprávať sa s vami podrobnejšie, aby sme určili vaše presné požiadavky. Potom môžeme prezentovať tento cenový rozsah PIM rozdelený na 4 hlavné nákladové časti.
Kľúčové nákladové faktory projektu PIM
Analýza
Tieto náklady vznikajú vo fáze orientácie a zahŕňajú vykonanie vlastného prieskumu trhu PIM. Tieto náklady môžu zahŕňať využitie služieb špecializovaného konzultanta PIM na orientáciu vášho procesu nákupu. Aby ste zaručili hladkú a odbornú fázu, môžete outsourcovať riadenie fázy implementácie tým najlepším poradenským spoločnostiam.
Táto analýza nerozhoduje len o tom, ktorý PIM chcete implementovať. Včasná identifikácia kľúčových interných zainteresovaných strán je rozhodujúca, aby sa zabezpečila jasnosť a konzistentnosť v tom, aké má byť vaše riešenie, a parametre aplikované na scenáre „go/no-go“. Externí odborníci môžu pomôcť formalizovať a štruktúrovať fázu analýzy, pretože čas, peniaze a zdroje investované do tejto fázy sú rozhodujúce pre úspešnú implementáciu.
Návrh dátového riešenia
Navrhovanie vášho riešenia PIM prináša do hry prevádzkové faktory spojené s vašimi obchodnými procesmi. To znamená klásť si otázky o tom, ako bude vaša IT architektúra vyzerať po implementácii a čo potrebujete a nemusíte meniť
Vo fáze návrhu sa dopracujete k tomu, ako bude implementovaná vaša produktová hierarchia. Ak máte systém ERP, ako bude komunikovať s PIM a ktorý systém prevezme vedúce postavenie, pokiaľ ide o údaje o produktoch? Ďalším kľúčovým faktorom je, ako sa v dizajne premietnu pracovné postupy tímov okolo vašej organizácie.
Nakoniec, návrh musí brať do úvahy typ a počet výstupných kanálov, ktoré sa budú k PIM pripájať.
Zložitosť integrácie a implementácia
Fáza implementácie zahŕňa sériu nákladov v niekoľkých oblastiach ako školenie personálu, onboarding a migrácia dátového obsahu a procesov zo staršieho systému. S tým budú spojené aj náklady na inštaláciu. Všetky tieto náklady sa zvyčajne vyskytujú v prvom roku až 18 mesiacoch, ale pamätajte na to, že systém bude pravdepodobne potrebovať aktualizácie a úpravy, ako aj ďalší rozvoj funkcií, pripojení a integrácie s akýmikoľvek inými systémami.
Ceny licencií
Významnú čast nákladov môže vyžadovať obstaranie alebo prenájom licencií, aktualizácia licencií pre získanie aktualizácií a najnovšie inovácie softvéru. Vznikajú pravidelne a môžu sa značne líšiť. Do úvahy treba brať aj obstaranie určitých softvérových modulov ktoré sú prevažne licencované a zaplatené samostatne. Treba však povedať, že nákupom vyhovujúcich hotových modulov sa značne znížia náklady na samotné úpravy funkcií na kľúč.
Náklady na údržbu a SLA podporu
Softvér dlhodobo nefunguje samostatne. Musí sa udržiavať. Nikto to nedokáže lepšie ako samotní poskytovatelia softvéru. Po fáze implementácie by ste mali uzavrieť zmluvu o údržbe a podpore s poskytovateľom alebo jedným z jeho partnerov. Často je to dokonca povinnosť podľa licenčných podmienok. Ceny za to môžu veľmi závisieť od nasledujúcich faktorov:
- aku rýchlosť reakcie požadujete
- koľko hodín podpory mesačne potrebujete
- či je potrebná podpora vývojára
- aké komunikačné kanály sú k dispozícii
- či chcete stálu kontaktnú osobu
- ktoré úrovne systému a služieb sa musia dodržiavať
Náklady na hosting
PIM software respektíve celý systém musí byť niekde umiestnený. Môže byť nainštalovaný vo vašom vlastnom dátovom centre, na prenajatej serverovej infraštruktúre alebo v súkromnom alebo verejnom cloude. Od tohto rozhodnutia budú závisieť aj náklady na hosťovanie. Na softvér PIM sú tiež kladené rôzne požiadavky, ktoré je potrebné vziať do úvahy. Ak pre webové riešenia často postačuje jeden server, podnikové lokálne riešenia môžu potrebovať na spustenie niekoľko serverov.